Zakup nowego laptopa, smartfona, czy nawet kremu do twarzy obecnie w większości przypadków poprzedza szczegółowy research, porównywanie opinii i finalnie wybór produktu danej marki. Jeśli chcesz się dowiedzieć, dlaczego czytanie recenzji przez konsumentów jest tak bardzo istotne w procesie podejmowania decyzji zakupowych – zapraszam do lektury.
Obecnie świadomość konsumentów jest coraz większa i mało kto nabiera się na reklamy, w których dany produkt przedstawiany jest w samych superlatywach, a po zakupie okazuje się co najwyżej przeciętny. Klient przestaje podejmować decyzje w sposób pochopny i nieprzemyślany. Moment zakupu poprzedza wcześniejsze rozeznanie się w sieci, zapoznanie z opiniami osób, które już posiadają dany produkt. Co więcej, oczekuje się, że recenzje i opinie będą zgodne z prawdą, nienachalne, a co najważniejsze – obiektywne.
Model Zero Moment of Truth jest wynikiem badań Google, a dokładniej został stworzony przez Jima Lecinskiego. Warto także zauważyć, że powstał w okresie, gdy Internet stał się ważnym elementem procesu zakupowego. Nazwę tłumaczy się jako Zerowy Moment Prawdy.
Kiedy możemy zatem mówić o Zerowym Momencie Prawdy?
Wówczas, gdy podczas oglądania dowolnej reklamy zainteresuje nas dany produkt i postanowimy zweryfikować usłyszane informacje. Sprawdzamy czy są one prawdziwe, czy też nie. Każdy z nas chce otrzymać produkt, który będzie zgodny z naszymi oczekiwaniami.
Wybór domeny do prowadzenia własnej strony www to bardzo istotna kwestia. Nazwa domeny internetowej powinna być łatwa do zapamiętania i najlepiej jeśli będzie to domena krajowa pierwszego poziomu.
Dlatego dla marketingowców tak istotne są informacje na temat tego, co poprzedza naszą decyzję o chęci zakupu. Jak się domyślasz, podejmowanych jest mnóstwo działań, w celu wyboru przez klienta konkretnej marki. Jest to tak ważne, ponieważ dzięki temu można budować relację z konsumentem, a jak wiadomo – lojalny klient to najlepszy klient.
W przypadku, gdy posiadasz własny biznes, należy podjąć kilka prostych kroków, aby skuteczniej przyciągać do siebie klientów. Pamiętaj, że przed zakupem klient będzie porównywał różne produkty nie tylko pod względem opinii i recenzji, ale także od strony technicznej. Zwraca się uwagę na parametry, stosunek ceny do jakości i zestawia się te dane z produktami konkurencyjnych firm. To właśnie w tym momencie trwa największa walka o klienta.
Co zatem zrobić, żeby pokonać konkurencję w ZMOT?
Najważniejsze jest traktowanie klienta w taki sposób, aby nie poczuł się zignorowany. Odpowiadajmy w sieci na jego pytania, przyjmujmy krytykę i postarajmy się do niej odnieść w racjonalny sposób. Pozwala to w świadomy sposób budować relacje z klientem.
Nie unikaj social media! Właściwe działania na portalach społecznościowych często są nie do przecenienia. Sumienne prowadzenie fanpage’a, zamieszczanie przydatnych i ciekawych materiałów to klucz do sukcesu. Świetne efekty daje także popieranie swoich treści wypowiedziami ekspertów.
Działaj szybko i nie oszukuj klienta – to dwie złote zasady, których należy trzymać się niezależnie od sytuacji.