Jeśli prowadzisz fanpage, na pewno chcesz, żeby pod Twoimi postami było jak najwięcej polubień i komentarzy. Jak to osiągnąć? Jakie są złote zasady pisania dobrych postów? Sięgnij po moje wskazówki i sprawdź, co możesz robić źle!
Twoja strona gromadzi stosunkowo dużą liczbę użytkowników, ale posty lajkuje mniej niż połowa z nich, a w komentarzach świeci pustkami. Taka sytuacja jest zmorą wielu osób prowadzących fanpage’a.
Nie martw się, mam dla Ciebie dobrą wiadomość! Jesteś w stanie samodzielnie poradzić sobie z tym problemem, wystarczy odrobina chęci i zaangażowania.
Domeny lokalne zwane w Polsce domenami regionalnymi mają szerokie zastosowanie wśród lokalnych biznesów. Wybór domeny regionalnej spowodowany jest głównie lokalnym charakterem proponowanych usług. Powodem może być również zajęty odpowiednik nazwy domeny pierwszego stopnia.
Posty krótsze czy dłuższe?
W przypadku, gdy komunikujesz coś na Facebooku czy Instagramie – lepiej ograniczyć się do krótkich, ale konkretnych treści. Dłuższe posty świetnie sprawdzą się na blogu, więc nie zanudzaj nimi na powyższych platformach.
Dodatkowo musisz pamiętać, że na Facebooku teksty dłuższe niż cztery linijki zwijają się i żeby je przeczytać musisz kliknąć „Czytaj dalej”. Jednak jak pewnie wiesz, mało kto korzysta z tej opcji. Dlatego w poście zawieraj tylko najważniejsze kwestie, unikaj zbędnych informacji.
Duża liczba komentarzy = większa widoczność
Zdobycie lajków nie jest takie trudne, jednak z komentarzami sprawa ma się nieco inaczej. Częściej pod interesującym nas postem zostawimy polubienie lub inną reakcję, komentujemy znacznie rzadziej.
Jak więc zachęcać użytkowników do wyrażania swoich opinii? Zastanów się, co może blokować potencjalnego użytkownika przed dodaniem komentarza. Często waha się, ponieważ pod postem nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Co możesz zrobić w tej sytuacji? Rozwiązaniem jest zasada „pierwszego komentarza”. Polega ona na tym, że po dodaniu posta, poniżej umieszczasz komentarz, w którym nakłaniasz użytkowników do podzielenia się swoimi wrażeniami lub opinią. Najlepiej, jeśli komentarz będzie w formie pytania – to bardziej zachęca do reakcji.
Efekty przynosi również wykorzystywanie grafik, które swoją treścią nakłaniają do udzielenia odpowiedzi. Daj użytkownikom się wypowiedzieć!
Emotikony – tak czy nie?
Śmiało! Możesz je dodawać do swoich treści, jednak pamiętaj o umiarze. Nikt nie ma ochoty czytać postów, w których po każdym słowie widnieje uśmiechnięta buźka. Emotikony mają swoje zastosowanie także w przypadku facebookowych głosowań, które opierają się na ilości kliknięć w daną reakcję (zobacz w poniższym przykładzie). Jest to bardzo popularny zabieg, angażujący użytkowników zarówno do reagowania, jak i oznaczania w komentarzach swoich znajomych.
Literackie frazy zostaw na inną okazję
Twoje teksty przede wszystkim powinna cechować jasność i zrozumiałość. Ich przeczytanie nie powinno sprawiać trudności odbiorcom, ponieważ jeśli w trakcie czytania kilka razy będą musieli sprawdzać, co oznacza dane słowo – duża szansa, że nie wrócą na Twoją stronę. Nie nadużywaj złożonych zdań i skomplikowanych sformułowań. Przekaż tylko najistotniejsze kwestie, bez owijania w bawełnę.
Treści wideo – jak najbardziej!
Mogą być to formaty wideo lub różnego rodzaju animacje. Taki sposób prezentowania treści zawsze wyróżnia się na tablicy oraz zwiększa zasięgi.
Jaka rada w tym przypadku? Wideo powinno być krótkie. Długie filmiki mogą być pomijane, a nawet jeśli nie, to i tak najczęściej mało kto ogląda je do końca.
Jeśli przykładowo publikujesz filmik, w którym przeprowadzany jest wywiad, postaraj się w jakiś sposób zaciekawić odbiorcę. Możesz choćby w opisie dodać najciekawszy fragment rozmowy, który zachęci go do zapoznania się z całością.
Wideo to także świetna forma do zaprezentowania szerokiego zastosowania Twoich produktów. Przepisy, filmiki DIY (Do It Yourself – zrób to sam), zabiegi pielęgnacyjne – wszystko zależy od branży i Twojej kreatywności.
Pokaż Twoją firmę od kuchni
Warto od czasu do czasu pokazać się swoim użytkownikom od bardziej ludzkiej strony. Przedstaw swój zespół, ich zainteresowania, co najbardziej lubią w swojej pracy.
Daj konsumentowi możliwość zajrzeć do środka! Pokaż jak wygląda standardowy dzień w Twojej firmie, możesz napisać kilka ciekawostek o marce, jej powstaniu, praktykowanych zwyczajach.
Możliwości jest naprawdę wiele. Możesz nawet zainspirować się działaniami konkurencji, ale pamiętaj żeby zawsze pozostawać w zgodzie z własnymi wartościami. Powodzenia!