Jak tworzyć dobre opisy produktów? 6 kluczowych porad

Prawidłowo napisany opis produktu na Twojej stronie internetowej, może okazać się świetnym narzędziem wpływającym na wzrost sprzedaży. Jednak jak pisać, żeby osiągnąć ten cel? Jak przyciągać uwagę potencjalnych klientów? Poniżej przygotowałam dla Ciebie kilka pomocnych sugestii, zapraszam!

Wraz z rozwojem handlu i marketingu, opisy produktów są coraz bardziej wyszukane, kreatywne i oryginalne. Nie wystarczy już napisać, że produkt jest dobrej jakości, spełni oczekiwania klienta i wpasowuje się w dotychczasowe trendy. Musisz pójść o krok dalej, zanim zrobi to Twoja konkurencja.

Pamiętaj, że każdy z produktów umieszczanych przez Ciebie na stronie, powinien zawierać nawet krótki opis, ale zawierający wszystkie najważniejsze informacje. Opis służy do podkreślenia cech charakterystycznych produktu, a przede wszystkim powinien się skupiać na jego zaletach i odpowiadać na pytanie dlaczego warto go kupić.

Po jego przeczytaniu, klient powinien czuć się doskonale poinformowany, bez konieczności dopytywania o szczegóły obsługi sklepu. Wszystko po to, aby mógł podjąć zdecydowany zakup, bez żadnych wątpliwości.

Przejdę teraz do części, której pewnie najbardziej nie możesz się doczekać – 6 porad, jak tworzyć skuteczne i kreatywne opisy.

1. Skup się na Twojej grupie docelowej

Nie jesteś w stanie stworzyć opisu, który będzie tak samo skuteczny do wielu grup odbiorców. W tym przypadku musisz skupić się na potrzebach Twoich potencjalnych klientach – przeanalizować ich zachowania, styl życia, wyznawane poglądy. Tylko wtedy opis do nich trafi, a co za tym idzie – będzie skuteczny.

Zastanów się także, czym klient może się kierować przy zakupie, na co zwraca uwagę, podchodzi do życia bardziej na luzie czy może jest stonowany. Komunikat powinien być naturalny i jednocześnie spersonalizowany w stosunku do odbiorcy.

Co ciekawe, w przypadku budowania opisów produktów, pomocna okazuje się psychologia. Już tłumaczę dlaczego. Z badań wynika, że na kobiety bardziej oddziałują opisy, które wywołują określone emocje i zawierają w sobie jakąś obietnicę. Jeśli chodzi o mężczyzn – tutaj lepiej postawić na racjonalne argumenty i fakty potwierdzone badaniami.

Źródło: plnylala.pl

2. Bądź niebanalny

Tak jak już wspomniałam, musisz się wyróżniać. Zamiast pisać o tym, że Twój produkt jest najwyższej jakości – wymień cechy, które na to wpływają. Dokładniej chodzi o to, żeby posługiwać się konkretnymi informacjami, zamiast ogólnikami.

Oprócz tego, żeby pisać kreatywnie, nie można zapominać o użyteczności. Twój opis może przedstawiać świetną historię, ale jeśli nie będzie w nim informacji o podstawowych cechach produktu – nic z tego, to się nie sprzeda.

Serwis Gnum.pl od samego początku istnienia gwarantuje najtańsze przedłużenie domen .pl w całej sieci. Tanie domeny .pl oraz ceny wszystkich pozostałych domen dostępne są w cenniku domen.

3. Optymalizacja pod SEO

W opisach produktów powinno się używać odpowiednich słów kluczowych, żeby lepiej pozycjonować treść. Jednak pamiętaj, żeby nie przesadzić z ich użyciem, wcale nie oznacza to lepszych efektów.

Zakłada się, że optymalna liczba to nie więcej, niż 3 powtórzenia danego słowa na 200-300 słów tekstu. Możesz w tym przypadku używać synonimów kluczowej frazy, ale co ważne – nie twórz opisów stricte pod SEO. Skup się przede wszystkim na informacyjnym charakterze tekstu.

Źródło: ikea.com

4. Opowiedz jakąś historię

Powyższy przykład opisu jednego z produktów marki Ikea jest świetnym przykładem storytellingu. W czym rzecz? Chodzi o opowiedzenie w opisie jakiejś historii, z którą Twój klient będzie mógł się utożsamić. 

Siła takiego przekazu polega na jego emocjonalności i autentyczności. Osobiście uważam, że to jedna z najbardziej skutecznych metod marketingowych, więc jeśli masz pomysł – śmiało, opowiadaj.  

5. Nie zapominaj o sprawach technicznych

Przedostatni punkt, ale na pewno nie najmniej istotny! Możesz spełnić wszystkie wcześniejsze zasady, ale jeśli Twój opis będzie nieczytelny i tworzył jeden długi blok tekstowy – zapewniam, że nikomu nie będzie chciało się go czytać.

Pamiętaj o rozdzielaniu najważniejszych partii tekstu akapitami, dzięki temu opis będzie łatwiejszy w odbiorze. Najważniejsze cechy warto wypunktować, a poszczególne informacje pogrubić.

6. Nie od razu Rzym zbudowano

Nie martw się, jeśli na początku nie uzyskasz takich efektów, jakich oczekiwałeś. Nie zapominaj, że to Twoja strona i możesz kombinować. Zmieniaj czcionki, nagłówki, długość tekstu i jego styl. Zobaczysz wtedy, co najlepiej się sprawdza i będziesz mógł wybrać odpowiednie rozwiązanie.

Jak tworzyć dobre opisy produktów? 6 kluczowych porad
Autor publikacji:
Miłosz Gądziak
administrator wewetwerter