Blog firmowy – czy warto?

Obecnie wiele marek chcących zaistnieć na rynku, oprócz tworzenia kont na portalach społecznościowych, decyduje się także na prowadzenie bloga firmowego. Jeśli zastanawiasz się czy Twoja firma potrzebuje takiego narzędzia, poniżej mam dla Ciebie odpowiedź.

Blog firmowy niektórym może wydawać się zbędny, jednak przez odbiorców odbierany jest bardzo pozytywnie. Nie mówię oczywiście o miejscu w sieci, które odstrasza ilością reklam przyćmiewającą treści. Blog powinien wpływać na bardziej personalny odbiór Twojej marki. Czy warto zatem go zakładać? Jak najbardziej!

Tworzenie więzi z czytelnikami

Bardzo istotna kwestia, jeśli zależy Ci na poprawie kontaktu ze swoimi klientami. Blog powinien angażować odbiorców, dawać im szansę na dyskusję i wyrażanie opinii. Dzięki temu możesz trafić na różne przydatne sugestie odnośnie funkcjonowania Twojej firmy, ale przede wszystkim możesz podtrzymywać stały kontakt z klientami.

Domeny lokalne zwane w Polsce domenami regionalnymi mają szerokie zastosowanie wśród lokalnych biznesów. Wybór domeny regionalnej spowodowany jest głównie lokalnym charakterem proponowanych usług. Powodem może być również zajęty odpowiednik nazwy domeny pierwszego stopnia.

Pamiętaj, żeby Twoje treści były profesjonalne i nie wprowadzały w błąd odbiorcy. Nie ograniczaj się tylko do tematów związanych stricte z branżą w jakiej działasz, ale pozwól sobie czasami na poruszenie nieco bardziej luźnych i uniwersalnych tematów. Na pewno zaciekawi to różne grupy czytelników i będą chcieli wracać po więcej.

Budowanie wizerunku firmy

Jeśli Twoje artykuły będą rzetelne i właściwie zredagowane, z pewnością spotka się to z pozytywną reakcją odbiorców. Profesjonalność zawsze jest w cenie, a jeśli w Twoim gronie znajdują się specjaliści – jesteś tym samym odbierany jako godny zaufania.

Blog to także świetne miejsce do przedstawienia własnych pomysłów i wartości, jakimi kieruje się Twoja firma. Oprócz zaprezentowania określonej oferty, warto także przedstawić klientowi swój team, co zdecydowanie ociepli wizerunek firmy.

Skuteczna reklama

Blog z pewnością przyczyni się do większego zainteresowania Twoją marką w Internecie. Możesz liczyć na to, że zadowoleni czytelnicy będą dzielić się treściami ze swoimi znajomymi, co wpływa na coraz większą rozpoznawalność firmy. Jeśli będziesz regularnie dodawał posty, klienci często nie do końca świadomie będą odpowiedzialni za Twoją reklamę w sieci.

Pozycjonowanie

Wartościowe treści, które pojawiają się na bieżąco, mogą po pewnym czasie przyczynić się do wyższej pozycji Twojego bloga w wyszukiwarce. Odbiorcy będą się nimi dzielić, a poza tym rosnąca ilość artykułów oznacza większą liczbę słów kluczowych, które mogą znaleźć się w polu wyszukiwarki potencjalnych czytelników.

Mam nadzieję, że rozwiałam Twoje wątpliwości i niedługo będziesz szczęśliwym posiadaczem wirtualnego pamiętnika swojej firmy!

Blog firmowy – czy warto?
Autor publikacji:
Miłosz Gądziak
administrator wewetwerter