1 stycznia 2014 roku przyniósł dla dysponentów domen jedną ważną zmianę. Od tego momentu właściciele domen globalnych (np. .com, .net, .biz., .info lub .org) zostali zobowiązani do weryfikacji kontaktowego adresu e-mail po wykonaniu określonych operacji na domenie. Czynność weryfikacji sprowadza się do kliknięcia w link osadzony w wiadomości e-mail, który został wysłany na adres abonamentu.
Rodzaje operacji, objęte weryfikacją:
- – rejestracja nowej domeny globalnej,
- – transfer domeny globalnej do innego operatora,
- – zmiana danych abonenta (np. adres e-mail w ramach cesji).
- Cesja to przeniesienie aktu własności do wybranych usług na inny podmiot (czyt. osoby fizyczna lub firma). Zgodnie z definicją cesja jest umową cywilnoprawną, w której wierzyciel przenosi swoją wierzytelność na osobę trzecią (czyt. cesjonariusza). Jest to proces często spotykany na rynku ubezpieczeń, bądź telekomunikacji.
- Na szczęście wiadomość weryfikacyjna wysyłana jest jednorazowo. Weryfikacja wiąże się z tym, że wcześniej wymienione operacje, do których zostanie użyty ten sam e-mail, nie wymagają jego weryfikacji. Dysponent powinien zweryfikować adres e-mail w ciągu 15 dni od czasu wykonania operacji. Po upływie 15 dni domena zostanie zablokowana, czyli ustawiony zostanie status ClientHold.
- Funkcjonowanie domeny zostanie przywrócone w momencie potwierdzenia danych poprzez kliknięcie linku przesłanego w wiadomości e-mail.
- Zobacz również: