Rozszerzenie znajduje się na samym końcu domeny, jednak nie oznacza to, że jest nieistotne. Rozszerzenie powinno być dostosowane do charakteru prowadzonej działalności, ponieważ informuje użytkowników nie tylko o profilu firmy, ale może być również wskazywać na jej lokalizację.
Odpowiednio dopasowane rozszerzenie domeny umożliwia użytkownikom przede wszystkim zapoznanie się z podstawowymi informacjami o firmie, ale może także pozytywnie wpływać na zainteresowanie użytkowników Twoją stroną WWW.
Rozszerzenie domeny wybiera się przede wszystkim na podstawie cech charakteryzujących Twoją działalność.
Jakie rozszerzenie będzie najlepsze dla Ciebie?
- Największą popularnością cieszą się domeny polskie z rozszerzeniami – .pl, com.pl
- Jeśli działalność Twojej firmy skupia się głównie na rynkach europejskich, dobrym rozwiązaniem będzie domena europejska, z rozszerzeniem eu.
- W przypadku, gdy Twoja firma kieruje swoje produkty lub usługi na rynek światowy, warto wybrać domenę globalną z rozszerzeniem .com, lub w zależności od charakteru działalności może to być przykładowo rozszerzenie org. (instytucje i organizacje), info. (dla stron informacyjnych), biz. (branża biznesowa)
- Prowadząc działalność o charakterze lokalnym, warto zdecydować się na domenę regionalną, która wskazuje na obszar funkcjonowania firmy: waw.pl, wroclaw.pl, podlasie.pl
- Zobacz również: