Dla przykładu, jeśli prowadzisz sklep z meblami, to, zamiast pozycjonować bardzo ogólne słowa kluczowe takie jak meble, sofy, krzesła itp. skupiamy się na bardziej złożonych frazach, które bardzo dokładnie opisują oferowane w sklepie produkty np. czerwona sofa do salonu z funkcją spania lub nowoczesny drewniany regał na metalowych nóżkach.
Kolejną bardzo istotną kwestią podczas wyboru słów kluczowych jest czas potrzebny na ich wypozycjonowanie. Wybierając bardzo rozbudowane słowa kluczowe mamy niemal pewność, że efekty pozycjonowania będą widoczne o wiele szybciej niż w przypadku fraz ogólnych, które są już obstawione przez sklepy, które z reguły są pozycjonowane od wielu lat.
Pozycjonowanie sklepu internetowego bazujące na słowach kluczowych, które dobrze opisują dany produkt, daje nam niemal gwarancje na zdobycie nowych klientów w stosunkowo krótkim czasie.
W jaki sposób pozycjonujemy sklep internetowy?
Bez względu na to, jakie produkty posiadasz w ofercie swojego sklepu internetowego, pierwszym i nierozłącznym elementem do rozpoczęcia pozycjonowania jest ustalenie celów marketingowych i zakresu promocji.
Nie ma możliwości zbudowania skutecznej strategii pozycjonowania sklepu internetowego bez zapoznania się z procesami biznesowymi panującymi w sklepie.
Jest to bardzo ważne, ponieważ na tym etapie dostarczasz nam niezbędnych informacji, z których dowiadujemy się, które produkty w sklepie traktować priorytetowo oraz jak wyglądała sprzedaż w poprzednim sezonie. Równie ważne na tym etapie jest ustalenie, czy sprzedaż kierowana jest do klientów indywidualnych, czy hurtowni.
Jest to również moment, w którym podejmujemy decyzje w zakresie wsparcia pozycjonowania poprzez inne kampanie.
- Analiza konkurencji: Szczegółowo przeanalizujemy Twoją konkurencje, co pozwoli nam określić, na jakim etapie jest Twój sklep pod względem rozpoznawalności marki, zakresu oferty, cen oferowanych produktów oraz treści umieszczonej w sklepie.
- Dobór słów kluczowych: Ustalimy, jakie słowa kluczowe wpisują internauci w wyszukiwarce Google, szukając produktów, które posiadasz w ofercie swojego sklepu internetowego.
- Budowanie strategii: Zaplanujemy krok po kroku strategie działań, które stopniowo wprowadzimy w Twoim sklepie. Umożliwi to systematyczną pracę ukierunkowaną w konkretnie wyznaczonym celu.
- Audyt strony internetowej: Na tym etapie ustalimy niezbędne zmiany, które zostaną wprowadzone na kluczowych stronach Twojego sklepu. Będą to zmiany m.in. na stronie głównej, kategoriach produktów oraz stronach ofertowych.
- Tworzenie treści: Dostosujemy treść na stronach ofertowych do wytycznych wyszukiwarki Google tak, aby na strony Twoich produktów trafiało maksymalnie dużo osób zainteresowanych zakupem.
- Zdobywanie linków: Wyszukiwarka Google traktuje linki prowadzące do Twojego sklepu jak ocenę. Naszym zadaniem będzie zdobycie maksymalnie dużej ilości dobrych linków, które pozytywnie wpłyną na pozycje wybranych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania Google.
- Śledzenie wyników: Udostępnimy Ci narzędzia do śledzenia ruchu oraz monitorowania pozycji słów kluczowych, dzięki czemu będziemy wspólnie monitorować postępy naszej pracy.