Pozycjonowanie lokalne dla Twojej firmy
Pozycjonowanie lokalne to zestaw działań i strategii mających na celu poprawę widoczności Twojej lokalnej firmy w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych, a szczególnie w Google.
Podczas gdy konwencjonalne techniki SEO dążą do wypozycjonowania strony internetowej tak, aby dotarła do klientów na globalnym rynku, lokalne pozycjonowanie ma na celu dotarcie do klientów wyłącznie z regionów obejmujących zakres działania Twojej firmy.
Dla przykładu, jeśli szukasz w Google fryzjera, mechanika lub pizzerii to algorytm wyszukiwarki wskaże Ci odpowiednie wyniki w obrębie Twojego miasta lub okolicy.
Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?
Niezależne od tego, czy posiadasz placówkę z fizycznym adresem, czy też oferujesz swoje usługi w domu, odpowiednio zastosowana strategia pozycjonowania lokalnego pomoże Ci zwiększyć sprzedaż oraz wyróżni Twoją firmę na tle lokalnej konkurencji.
Przykłady: Salony fryzjerskie, zakłady kosmetyczne, gabinety lekarskie, kina, pizzerie, hotele.
Jakie korzyści daje pozycjonowanie lokalne?
Jeśli posiadasz firmę, która świadczy usługi w konkretnym rejonie, pozycjonowanie lokalne zagwarantuje Ci o wiele szybszy zwrot inwestycji (ROI) niż gdybyś zdecydował się na konwencjonalne metody pozycjonowania.
Szybki zwrot inwestycji wynika z faktu, że pozycjonowanie lokalne bardzo celnie trafia w klientów bezpośrednio zainteresowanych usługami Twojej firmy.
A ponieważ wyszukiwarki ciągle się rozwijają i coraz celniej dopasowują wyniki wyszukiwania do konkretnych lokalizacji, z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na pozycjonowanie lokalne z trafnym przekonaniem, że jest to najlepsze rozwiązanie dla regionalnego biznesu.
Jak wygląda proces pozycjonowania lokalnego?
Proces pozycjonowania lokalnego w stosunku do pozycjonowania konwencjonalnego lub do pozycjonowania sklepu internetowego może wydawać się prosty. Nic bardziej mylnego. Jest to błędne przeświadczenie wynikające z lokalnego charakteru kampanii.
Jeśli zależy Ci na zbudowaniu solidnego lokalnego biznesu, to musisz mieć świadomość, że Twoja strona internetowa wymaga wielu godzin analitycznej pracy w poszukiwaniu najlepszych dla Ciebie rozwiązań.
Pamiętaj, że Twoja konkurencja również będzie brana pod uwagę. Sprawdzimy jej wady i zalety, a następnie zdobyte informacje wykorzystamy do skutecznej kampanii pozycjonowania lokalnego.
- Analiza konkurencji: Konkurencja na lokalnym rynku może być spora a pula wspólnych klientów ograniczona. Dlatego dobrze przeanalizujemy Twoją konkurencje i przejdziemy do budowania skutecznej strategii.
- Dobór słów kluczowych: Przeanalizujemy i dopasujemy najlepsze słowa kluczowe, które wykorzystamy w przygotowanej dla Ciebie kampanii. Dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym celnie przyciągniemy lokalnych klientów prosto do Ciebie.
- Budowanie strategii: Dobrze zaplanowana strategia to klucz do sukcesu. Obejmuje ona aktualizacje Twojej witryny, strategie budowania linków oraz ciągłą optymalizację konwersji.
- Audyt strony internetowej: Stworzymy listę wytycznych dotyczących tego, w jaki sposób zoptymalizować strukturę kodu i treści na Twojej stronie internetowej, a to bezpośrednio przełoży się na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.
- Tworzenie treści: Treść ma kluczowe znaczenie w każdej kampanii SEO, dlatego skrupulatnie przejrzymy ofertę na Twojej stronie internetowej i dostosujemy ją do wytycznych wyszukiwarek tak, aby wysoko rankowała na wcześniej wybrane słowa kluczowe.
- Zdobywanie linków: Linki prowadzące do Twojej strony internetowej w “oczach” wyszukiwarek działają jak ocena. Im więcej wartościowych linków, tym Twoja strona uzyska lepsze efekty pozycjonowania. Zadbamy o to, aby Twoja strona otrzymała odpowiednią ilość linków ze strony, które są dobrze odbierane przez Google.
- Śledzenie wyników: Otrzymasz dostęp do narzędzi śledzenia ruchu oraz pozycji w wynikach wyszukiwania Google, dzięki temu będziemy mogli wspólnie monitorować efekty pracy i każdego dnia udoskonalać prowadzoną kampanię.