Domeny Narodowe

Planujesz ekspansję biznesu na rynki zagraniczne? Wybierz domeny narodowe przypisane do konkretnego kraju!

Czym jest domena narodowa/krajowa?

Domeny narodowe wskazują na wyraźny związek danego adresu z wybranym krajem, dlatego są powszechnie wykorzystywane w przypadku stron, które z założenia mają mieć lokalny zasięg i korzystać z ojczystego języka. Zazwyczaj składają się one z dwóch znaków, które symbolizują dane Państwo – w przypadku Polski jest to dobrze znane .pl, w przypadku Niemiec .de, dla Czech jest to z kolei .cz i tak dalej.

Domeny narodowe są wykorzystywane bardzo powszechnie, do czego częściowo przyczyniają się ich stosunkowo niskie, atrakcyjne ceny. Warto jednak mieć na uwadze, że o ile w Polsce zasady rejestracji domen nie są szczególnie obostrzone, to w przypadku niektórych państw można spotkać się z licznymi regulacjami, które wymagają dostosowania się do konkretnych warunków przed ich rejestracją – w razie takiej potrzeby, warto się z nimi dokładnie zapoznać.

Doskonała propozycja dla firm planujących ekspansję na rynki zagraniczne. Domeny narodowe sprawią, że oferta zostanie skierowana do klienta z interesującego Cię obszaru. Pamiętaj o lokalnych przepisach dotyczących możliwości rejestracji.
  • 1. Ukierunkowanie

    Chcesz prowadzić biznes we Francji? Postaw na domenę fr. A może wybierasz Niemcy? Wówczas dobra będzie de. Wykorzystaj domeny międzynarodowe do tego, aby trafić do określonego klienta. Widząc końcówkę przypisaną do swojego kraju, potencjalny klient chętniej odwiedzi witrynę, niż przy domenie globalnej.

  • 2. Rozpoznawalność

    Wystarczy jeden rzut oka na końcówkę adresu internetowego, aby z łatwością domyślić się, na jakim obszarze geograficznym działa Twoja firma! Domeny narodowe zapewnią rozpoznawalność Twojej firmie na całym świecie. Dodatkowym plusem będzie większa renoma i mniejsza konkurencja, jeżeli chodzi o nazwę domeny!

  • 3. Wielofunkcyjność

    Domeny narodowe możesz wykorzystać także w przypadku, gdy zamierzasz tworzyć dodatkowe wersje językowe dla swojej strony. To wygodne rozwiązanie okaże się przyjazne dla Twoich zagranicznych klientów. Wykorzystaj swoją szansę na to, aby jeszcze bardziej rozszerzyć swoją działalność biznesową.

  • 4. Widoczność

    Daj się znaleźć nie tylko klientom lokalnym. Domeny narodowe pozwolą Ci dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców! Narodowa końcówka adresu internetowego, to większa szansa na to, że Twoja strona w sieci znajdzie się wśród bezpłatnych wyników wyszukiwania z danego państwa i licznik odwiedzin skoczy w górę!

  • 5. Dostępność

    W przypadku domen międzynarodowych jest duża szansa, że interesująca Cię nazwa domeny będzie wolna, zwłaszcza jeżeli ma ona polskie brzmienie! Domeny krajowe okazały się zajęte? Postaw na domeny narodowe i wyróżnij się na tle konkurencji. Sprawdź, czy Twój adres jest wolny i zarezerwuj go już dziś.

  • 6. Bodziec do rozwoju

    Wielka Brytania, a może USA? Ile domen narodowych, tyle szans na rozszerzenie działalności gospodarczej o nowe rynki zbytu! Niech granice Polski nie będą dla Ciebie żadnym ograniczeniem. Myśl globalnie, lecz ukierunkuj rozwój na konkretne kraje, a zyskasz wiernych klientów, którzy chętnie będą sięgać po Twoje produkty.

SKUTECZNE ROZWIĄZANIE

POZNAJ DROGĘ, KTÓRĄ PODĄŻAJĄ NAJLEPSI

  • DOMENA .DE
    PLN 62

    /rok

    Odnowienie 87 zł Transfer 0 zł Cesja 0 zł
    Zarejestruj
  • DOMENA .ES
    PLN 62

    /rok

    Odnowienie 87 zł Transfer 0 zł Cesja 0 zł
    Zarejestruj
  • DOMENA .IT
    PLN 62

    /rok

    Odnowienie 87 zł Transfer 0 zł Cesja 0 zł
    Zarejestruj
  • DOMENA .UK
    PLN 62

    /rok

    Odnowienie 87 zł Transfer 0 zł Cesja 0 zł
    Zarejestruj

Co to jest domena zagraniczna?

W naszym kraju największą popularnością od wielu lat cieszy się domena krajowa .pl. To właśnie domeny z takim rozszerzeniem można najczęściej spotkać u rodzimych przedsiębiorców. Nic dziwnego – wszak ich głównym klientem jest klient krajowy. Jak to jest w innych krajach? Czy każde państwo ma przypisaną do siebie jakąś domenę?

Domeny ccTLD – co to takiego?

Skrót ccTLD jest zrozumiały wyłącznie dla wąskiego grona osób, które na bieżąco są z nomenklaturą związaną z domenami. Przeciętnemu użytkownikowi sieci znacznie bliżej będzie do określeń takich jak domeny zagraniczne, domeny narodowe czy domeny krajowe. Każdy kraj, tak samo jak ma konkretny, niepowtarzalny numer kierunkowy, tak samo ma przypisaną domenę krajową. W przypadku Polski jest to domena narodowa .pl, w przypadku Niemiec .de.

Co trzeba zrobić, aby zarejestrować domenę zagraniczną?

Po pierwsze, trzeba znaleźć operatora domen, który umożliwia rejestrację domen zagranicznych. Druga kwestia – to nazwa. Musisz sprawdzić, czy dana nazwa domeny jest wolna. Jeżeli chcesz połączyć polską nazwę z zagranicznym rozszerzeniem domeny, to jest duża szansa, że taka nazwa będzie wolna. , to musisz posiadać znak towarowy, który jest zarejestrowany na terenie Ukrainy. Lista domen zagranicznych jest bardzo długa – wybieraj

Dla kogo jest domena zagraniczna/e?

Domena zagraniczna może okazać się właściwym wyborem zarówno wśród przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Jeżeli chcesz zarejestrować domenę zagraniczną, to koniecznie zorientuj się, jakie są warunki szczegółowe rejestracji domeny z konkretnym rozszerzeniem. Nie możesz znaleźć informacji dotyczących interesującej Cię domeny? Skontaktuj się z operatorem, a uzyskasz od niego wszelkie niezbędne informacje. Jeżeli chodzi o domenę narodową .pl, to nie występują żadne specjalne obostrzenia w kwestii rejestracji. Jednak nie jest tak w każdym przypadku. Są kraje, które wymagają od podmiotów rejestrujących domenę zagraniczną tego, aby posiadały one w danym kraju swoją siedzibę lub by miały zarejestrowany znak towarowy. Warunki rejestracyjne mogą wydawać się niezrozumiałe, lecz każde państwo ma prawo tworzyć takie obostrzenia, jakie uważa za właściwe.

Kiedy domena zagraniczna to dobry wybór?

O domenie zagranicznej powinien pomyśleć ten, kto założył firmę w innym kraju. Przykładowo – mieszkasz w Polsce, jednak firmę masz zarejestrowaną na terenie Niemiec – wówczas zarejestruj domenę .de (co ciekawe, w Niemczech nie ma możliwości rejestracji domen funkcjonalnych narodowych).
Domena zagraniczna będzie też dobrym pomysłem, gdy planujesz w przyszłości ekspansję swojej firmy na rynek zagraniczny. Myślisz o tym, aby podbić Paryż? Chcesz ze swoimi towarami dotrzeć do klienta angielskiego? W takim przypadku rozważ zakup domeny zagranicznej – będzie to nie tylko bodziec do rozwoju i szansa na to, aby klient zagraniczny znalazł Twoją stronę.

Dlaczego warto posiadać domenę zagraniczną?

Zastanawiasz się nad wyborem domeny zagraniczne, jednak nie wiesz, czy takie rozwiązanie przyniesie Ci wymierny zysk? Korzyści wynikających z wyboru takiego rozwiązania jest sporo, jednak są one w pewnym stopniu uzależnione od celów biznesowych, jakie stawiasz przed swoim przedsiębiorstwem oraz od specyfiki działania Twojej firmy.

Możliwość pozyskania klienta międzynarodowego

Niewątpliwą korzyścią, jaka wynika z wyboru domeny międzynarodowej, jest możliwość pozyskania klienta z dowolnego zakątka globu. Jeżeli tylko spełniasz określone wymagania, to możesz zarejestrować domenę zagraniczną przypisaną do dowolnego państwa na świecie. Utożsamienie się z konkretnym krajem pozwoli Ci dotrzeć z ofertą do jego mieszkańców. I nie będzie miało większego znaczenia, czy celujesz w klienta francuskiego, masz ofertę skierowaną do Amerykanów, czy może docelowym obszarem Twojego działania mają być kraje azjatyckie.

Ekspansja działalności poza rynek krajowy

Zagraniczna domena najwyższego poziomu może okazać się także doskonałym bodźcem, który skłoni Cię do tego, aby na poważnie pomyśleć nad rozwojem swojej firmy. Strategia podboju rynku zagranicznego powinna być optymalnie zaplanowana. Dzierżawa domeny zagranicznej może okazać się bardzo istotnym krokiem na drodze rozwoju Twojego przedsiębiorstwa.

Zyskaj prestiż wśród konkurencji

Domena zagraniczna to także uznanie zarówno wśród klientów, jak i wśród konkurencji. Jeżeli będziesz mógł się pochwalić domeną zagraniczną, oznacza to, że planujesz działanie na rynku międzynarodowym. Taka informacja może wywołać poruszenie wśród konkurencji, a Tobie z pewnością przysporzy uznania!

Działasz w specyficznej branży

Nie zawsze po rejestrację domeny zagranicznej sięgają firmy, które chcą podbijać rynek międzynarodowy. Rozszerzenia niektórych domen zagranicznych doskonale pasują do konkretnych branż. Niektórzy przedstawiciele branży muzycznej chętnie sięgają np. po domenę .dj, która wcale nie oznacza disk jockeya, a jest domeną narodową przypisaną do Dżibuti.

Kto jest odpowiedzialny za główną obsługę domen zagranicznych?

Domeny zagraniczne, podobnie jak domeny innego rodzaju (na przykład domenę krajową .pl, domeny funkcjonalne, domeny regionalne czy też domeny globalne) rejestrowane są u konkretnych operatorów. Rejestrując domenę, stajesz się jej dzierżawcą. Jest to istotna informacja – wciąż wielu użytkowników jest przekonanych o tym, że po opłaceniu abonamentu stają się właścicielami domeny, tak jednak nie jest. Dzierżawić domenę możesz tak długo, jak długo trwa abonament. Po jego wygaśnięciu masz pierwszeństwo do przedłużenia dzierżawy. Jeżeli tego nie zrobisz, to domena znów będzie dostępna dla każdego użytkownika.

Kto jest odpowiedzialny za obsługę konkretnych domen?

Chociaż operatorzy umożliwiają dokonanie rejestracji domen zagranicznych (nie u każdego operatora zarejestrujesz wszystkie domeny zagraniczne, możliwość rejestracji niektórych z nich jest ograniczona) to jednak nie oni decydują o tym, kto i na jakich zasadach może starać się o rejestrację takiej domeny. Decyzje tego typu leżą w gestii podmiotu odpowiedzialnego za główną obsługę domen zagranicznych.

Jednostki odpowiedzialne za rejestrację domen zagranicznych

Za obsługę domeny krajowej .pl odpowiada NASK. Podobnie jest też w innych krajach – główną obsługą domen narodowych przypisanych do konkretnego kraju zajmują się lokalne podmioty administracyjne czy instytuty badawcze. Np. w Austrii za obsługę krajowej domeny .au odpowiada .au Domain Administration. Z kolei głównym podmiotem rejestrującym francuskie domeny krajowe .fr jest AFNIC.

Pomoc

Ponad 300 przydatnych porad na temat usług oferowanych przez gnum.pl. Dzięki pomocy zdobędziesz wiedzę, w jaki sposób poruszać się po Panelu klienta. Więcej informacji znajdziesz na pomoc.gnum.pl

Blog

Dawka wiedzy i wiele przydatnych informacji, które pomogą Ci w prowadzeniu firmy. Znajdziesz tam informacje o e-biznesie, marketingu czy branży internetowej. Dostępne pod adresem blog.gnum.pl

Panel Klienta

Panel klienta jest kluczowym miejscem dla naszej współpracy. Właśnie w tym miejscu jesteś w stanie zarządzać wszystkimi usługami i produktami. Panel klienta znajdziesz pod adresem panel.gnum.pl

Formularz kontaktowy