Skuteczny audyt SEO — Analiza jakości strony internetowej
Audyt SEO to proces, w którym strona internetowa poddawana jest niezależnej analizie w celu stworzenia planu wdrążenia określonych zadań. Celem audytu SEO jest zidentyfikowanie jak największej liczby wad strony, które negatywnie wpływają na wyniki wyszukiwania strony internetowej w Google.
Jak powinien wyglądać profesjonalny audyt SEO?
Przede wszystkim audyt SEO powinien być przeprowadzony kompleksowo. Powinien obejmować zarówno elementy kodu strony, jak i treści, która ma ogromny wpływ na wyniki pozycjonowanej strony.
Dobrze przeprowadzony audyt SEO daje właściwy obraz, w jakim stanie jest strona internetowa.
Ponadto audyt SEO powinien być czytelny i zrozumiały w takim stopniu, aby każdy, kto się nim kieruje, potrafił wykonać wszystkie zalecenia. Audyt SEO można porównać do ścieżki z drogowskazami, która krok po kroku prowadzi do wyznaczonego celu.
Jeszcze bardziej upraszczając, Audyt SEO powinien być łatwym do zrealizowania planem działania, który wprowadzony na stronę internetową przyniesie pozytywne korzyści w postaci nowych klientów.
Co analizujemy, robiąc audyt SEO?
Przeprowadzony przez nas audyt SEO obejmuje analizę wielu technicznych zagadnień na Twojej stronie internetowej. W naszym Audycie SEO otrzymasz od nas analizę dziesiątek różnych elementów SEO w następujących kategoriach:
- Crawling i indeksacja: Przeanalizujemy plik robots.txt, sprawdzimy mapę strony XML, odnajdziemy osierocone i nieistniejące strony. A to tylko część zadań, które wykonamy w ramach poprawy indeksacji Twojej strony.
- Czynniki on site: W tym miejscu skupimy się na wszystkich czynnikach, które można poprawić bezpośrednio na Twojej stronie. Będą to m.in. tytuły i opisy stron, nagłówki HX, a nawet kod JavaScript.
- Czynniki user experience: Sprawdzimy szybkość ładowania oraz to jak Twoja strona zachowuje się w wersjach mobilnych. Weźmiemy pod uwagę wszystkie czynniki, które mają wpływ na pozytywne odczucia użytkowników przebywających na Twojej stronie.
- Analiza treści: Treść to jeden z bardzo istotnych czynników poprawiających widoczność Twojej strony. Sprawdzimy, czy treść na Twojej stronie jest odpowiednio nasycona słowami kluczowymi, oraz czy jest dostatecznie unikalna i oryginalna.
- Adresy URL: Ustalimy, czy Twoja domena ma jeden spójny adresy URL. Duplikaty treści w obrębie domeny mogą być spowodowane indeksowaniem Twojej strony pod różnymi adresami: z www/bez www oraz http/https.
- Linkowanie wewnętrzne: Nawigacja między podstronami serwisu to nie tylko nawigacja dla użytkowników. Za linkami wewnętrznymi podążają roboty Google, które w zależności od schematu linkowania, zmniejszają lub zwiększają pozycje Twojej strony w wyszukiwarce Google. Zadbamy o to, aby robot Google docierał do wszystkich podstron Twojego serwisu i tym samym zwiększał ich widoczność w rankingu Google.
- Linkowanie zewnętrze: Linki prowadzące do Twojej strony w “oczach” Google działają jak pewien rodzaj oceny. Przeanalizujemy profil linków prowadzących do Twojej strony i wskażemy, których linków należy się pozbyć, a które zostawić.
Co dalej, gdy już otrzymasz audyt SEO?
Najważniejsza jest świadomość klienta o tym, po jakim czasie będę widoczne efekty audytu SEO. A na te w zależności od stopnia zaawansowania strony internetowej należy poczekać od kilku tygodniu do kilku miesięcy.
W tym czasie nasi specjaliści będą analizować efekty audytu SEO i podsyłać na bieżąco kolejne wskazówki.
Otrzymując od nas audyt SEO, masz gwarancje, że w ustalonym okresie będziemy nadal do Twojej dyspozycji. Oznacza to, że po przeprowadzeniu audytu SEO nie zostaniesz z nim sam, a wszelkie Twoje zapytania nie pozostaną bez odpowiedzi.
Co jaki czas warto przeprowadzać audyt SEO?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak naprawdę wszystko zależy do tego, jak charakter ma Twoja strona internetowa. Jeśli jest to mała strona firmowa, która będzie rzadko aktualizowana to raz zrobiony audyt SEO może przynieść Ci korzyści na długie lata. Jeśli posiadasz duży sklep internetowy, do którego bardzo często dodajesz nowe produkty, to audyt SEO warto przeprowadzać systematycznie chociaż raz w roku. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych błędów w sklepie, które w konsekwencji mogą doprowadzić do pogorszenia stanu witryny w wyszukiwarce Google.
Warto tutaj podkreślić, że wytyczne wyszukiwarki Google mogą się zmienić, a to oznacza, że to, co jest aktualne dzisiaj, za rok może wymagać poprawy.
Pamiętaj, że oprócz audytu SEO istnieją jeszcze inne ważne czynności, które mają wpływ na wyniki wyszukiwania w Google. Jednym z nich jest linkowanie zewnętrzne z dobrych wartościowych serwisów internetowych. Odnośniki z innych stron w “oczach” Google są jak oceny, które po dobrze przeprowadzonym audycie SEO mogą spotęgować jego działanie.